Saddle&Sabre

Gillar du country och bluegrass i synnerhet så passa på när AFF - Amerikanska Folkmusikföreningen- har sina lite hemliga träningar första lördagen varje månad på charmiga Saddle&Sabre, Tegnergatan 9. Dresscode är tveklöst jeans och antingen t-shirt med countrytryck eller rutig skjorta.

I två timmar kunde vi njuta av medlemmarnas banjo-, dobro-, mandolin- och gitarrspel jam sessions. Plötsligt satt jag själv där bredvid brorsan och spelade en gammal "Sjön suger"-låt från 70-talet på hans gitarr, har inte hänt på länge kan jag säga. Men konstigast var att vi både faktiskt mindes nästan hela texten. Riktigt kul!

Här en länk till brorsans band Svengmans. Min bror Kenneth står längst till vänster i svart "Jack Daniel"-t-shirt. Killen bredvid honom håller i en dobro, en gitarr med stålkonförstärkning som spelas liggande, med stålnaglar och spelstål som dras över strängarna.

Mobilbilderna blev för mörka men de på toan blev bra. OBS den lilla pottan i mitten för "cubs".

Gör gärna ett besök!

Kommentarer
Postat av: Gunilla T

Hej Åsa,

Låter kul. Min kollega Anders är country-fan så jag har tipsat honom om detta.

Ha en bra helg!

/Gunilla som klätt sig enligt temat "black and white" för att strax ska till biograf Skandia på jubileumsgala m a a att den fyller 85 år

2008-09-19 @ 16:37:48
URL: http://gunillasstickblogg.blogspot.com/
Postat av: Brorsan Kenneth

Vill bara göra lite reklam för AFF's Julkonsert den 22 november i Farsta Teater med sex country/bluegrass-band - bland det bästa i Sverige!

Mer info på AFF's hemsida och där anges också hur man kommer över de åtråvärda biljetterna.

2008-09-22 @ 22:53:58
URL: http://www.amff.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0