Inte några vanliga säsongsarbetare

Varmt är det säkert, likaså konditionskrävande och tungt. Men de får de stå ut med tycker jag som gillar dem skarpt.

Varje dag exakt kl 12.00 under sommarhalvåret hörs klappret av hovar, trummor och trumpeter och om jag kikar ut mot Hamngatan så ser jag dem också: högvakten! Men snart är det slut för säsongen så ta en liten titt på bilderna nedan, tagna då jag för en gångs skull kom dem riktigt nära.

De har visserligen redan 21 000 medlemmar men söker fler. Du kan läsa mer här.

 


Kommentarer
Postat av: Gunilla T

Gillar också dem! Tänkte berätta att ännu en av mina kompisar börjat blogga. Pernilla började igår med att skriva om Vikdalen och lobba för att det inte ska byggas någon bro mellan Kvarnholmen och Nacka. Tankte att du kanske också var interesserad av att läsa vad hon skriver.

http://vikdalen.se/

2008-09-26 @ 20:14:11
Postat av: Svengmans

Vill man ta del av ett svenskt bluegrassbands vedermödor och hårda vardag på den bistra countrymusikslätten, så läs bloggen hos Svengmans Collage. Det droppar in lite nån gång då och då!

2008-10-06 @ 00:24:39
URL: http://www.myspace.com/svengmans

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0