Dublin, here he comes!

- Mamma, jag har fått jobbet i Dublin, sa 19-åringen i telefon till mig på jobbet idag. Jag börjar om en vecka, den 1 september.

Oj.

Så fort. Så snart. Så kul. Så märkligt.
Så stor plötsligt, så liten nyss!

Sonen sticker iväg och köper fina blå byxor för det är dress code på IBM i Dublin. Jag tänker praktiskt och frågar om jag ska köpa honom en jättestor resväska.

Han kollar åldersgränsen på pubarna i Dublin. Jag kollar om barnförsäkringen gäller även på Irland och hur man skaffar hemförsäkring utomlands.

Han scannar sidor med möblerade lägenheterer i andra hand. Jag kollar möjligheterna till långweekend i Dublin i oktober.

Han sitter och gör budget för närmsta tiden i Dublin. Så klok och förnuftig han blivit!

Jag känner mig så otroligt glad och stolt över honom.
Och jättegammal.


Kommentarer
Postat av: Gunilla T

Jättekul! och förstås också lite läskigt. Men en långhelg i Dublin låter superkul. Jag hänger på!



GRATTIS till jobbet Bobbo!

2008-08-25 @ 22:04:45
URL: http://gunillasstickblogg.blogspot.com/
Postat av: Mone

jag blir ledsen när ni alltid planerar aaka utan mig!

Annars tycker jag det är jättekul att Boris kom iväg till en swinging stad. Har han hört av sig än?!

{skojar ...}



2008-09-03 @ 00:00:41
Postat av: Gunilla T

Hej Åsa, Jag hör hur bloggen ropar FEED ME! Vi vill veta mer om hur det går där borta i Dublin!

Kram/Gunilla

2008-09-06 @ 11:59:35
URL: http://gunillasstickblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0