Överraskning!

"Vi ses utanför Operan kl 19.00" sa min kompis Cec i telefon. "Jag bjuder på en överraskning som tack för att du hjälpte mig borra och montera möbler".

Och en riktig överraskning var det: "Boheme" av Puccini med den enda operasångerska som jag känner till i huvudrollen och som har en otroligt mjuk och fin röst: Maria Fontosh som Mimi.

Vad är väl mer spännande än just innan ridån går upp? Här en bild på ridån:



Scenografin med stora fönster och korrigerad plåt, kläderna förlagda till nutid med hood-tröjor och jeans, stora universella känslor bjöd på en mäktig föreställning. Mer eller mindre fullsatt i salongen. Champagne i pausen. Vet inte när jag var på Operan sist. Häftigt!

Allra häftigast är att Cecs mormor Helga Görlin var hovsångerska och spelade Mimi nångång på 30-40-talet. Vi gick upp till Andra Raden där hennes porträtt hänger. Kolla gärna om du är där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0