Mer tid för fest nu?

Vår 16-åring bor som tur är än så länge kvar hemma men har liksom sin bror alltmer ett eget liv utan mamma och pappa. Framförallt på lördagkvällarna. Inte ens skjutsa till kompisarna behöver jag göra längre (fast emellanåt hämta nånstans långt bort vid 3-tiden på natten). Tänk det var bara några år sen hennes höjdpunkt i veckan var myskväll med hyrd fredagsvideofilm, godis och Mamma-Pappa-Bror framför TV:n. Min med för den delen... Men det tar ändå emot att fråga om man får följa med henne på festerna...

Nej, strategin för framtiden är från och med nu att boka in sig på ALLT på helgerna. För att visa barnen att man kan ha roligt även när inte de är med och att man har egna vänner.



Som tur är dyker också en och annan härlig festinbjudan upp, så samma kväll som 19-åringen intog Dublin, äntrade vi ångfartyget "Gustavsberg VII". I den fantastisk fina sensommarkvällen tuffande vi runt öarna i Stockholms skärgård och firade Susi 50 år, njöt av champagne och trevliga bordsgrannar, flott tre-rätters-middag med kaffe och Frangolo-likör och inte minst: Tom Jones! Det vill säga roliga och duktiga Rolf Ilrot från Artisttorget som både sjöng och mimade till Magnus Uggla, Tom Jones och Elvis. Han var otroligt bra.



Och det gick! Vi hade roligt fast barnen inte var med! Alldeles själva!

Tack Susi för en mycket fin kväll!



Kommentarer
Postat av: dottern

haha men mamma jag har ju varit hemma och sjuk i två dagar nu,då fick vi liter "quality-time"! :P(Eftersom du struntade i jobbet)

2008-09-10 @ 19:00:43
Postat av: "Tant i samma hus"

Förstår inte vad du pratar om, jag jobbade ju hemma! Jag menar, såg ju din mamma sitta vid matbordet med sin pc och uppdatera NTPs hemsida, ju!

Grannen

2008-09-10 @ 20:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0