Mitt nya liv: blogg och getter?


Med hjälp av boken "How to raise healthy goats" som min kompis Gunilla beställt till mig på adlibris blir jag inspirerad av att skaffa en. Enligt en annons i Dagens Nyheter kostar en tolv-veckors getflicka bara 500 kr. Gunilla är den enda person jag känner som kan mjölka en get så bara för den sakens skull vore det värt att skaffa en. När Gunilla sen mjölkat ut några liter ska vi ysta norsk, brun och hård getost som man skär med osthyvel. Eller odla lite Cheevree att lägga på rostat bröd och ringla honung över innan det åker in i ugnen. Getter är väldigt sällskapliga djur enligt Gunilla och boken, så kanske två vore bättre?  För vad ska jag fylla tomrummet med nu när min 19-årige son är på väg till Dublin och arbete på IBM? Min dotter Stella föreslår en utbytesstudent, men jag är inte säker på saken. Kanske geten bidrar mer till hushållet trots allt?

Livet är fullt av beslut att fatta!


Kommentarer
Postat av: Gunilla T

Klart du ska göra båda delarna. Eller för att vara exakt - alla alternativen är bra. Varför välja? En utbytesstudent blir trevligt sällskap till Stella (och förhoppningsvis även er andra). En get ger trivsel, goda ostar och mjölk till matlagning och bakning samt(om man vill och klarar av det) gott kött. Slutligen en blogg måste man bara måste ha!

Lycka till med ditt nya liv! ;-)

2008-08-20 @ 11:45:44
URL: http://gunillasstickblogg.blogspot.com/p://
Postat av: Gunilla T

Länken till min blogg blev fel. Här kommer en ny.

2008-08-20 @ 11:50:56
URL: http://gunillasstickblogg.blogspot.com/
Postat av: Gunilla T

Boken heter: The Goat Handbook.

2008-08-20 @ 12:07:33
URL: http://gunillasstickblogg.blogspot.com/
Postat av: dottern

men det är klart att vi ska ha en kines i huset! :)

2008-08-21 @ 00:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0